vendredi 16 avril 2010

Na een gezellig avondje met Anna en Mark

Met dank aan Anna en Mark. Het was na een gezellige kennismaking dat ik dit beeld tegen kwam. We spraken over kunstenaar zijn of niet, over voorbeelden en referenties, misschien zit er hier wel een beetje Beuys en de Bruyckere in?
In de waas van de halfslaap werd het geluid van het fabriek muziek en kwam het beeld van een werk naar boven borrelen. Deze schets is slechts een gedeeltelijk geheugensteuntje.
In m'n droom zag ik boven mij gekliefde houtblokken die in troskes samen een ronde vorm vormen, tussen de blokken glijden leren vellen -die laatste staan niet op de tekening.-
Op de schets is de houtmassa een gelijk verdeeld geheel, ik zie eerder meerdere concetrische cirkels die me de vrijheid geven om kleine sub-groepen te creëren, het geheel respecteert wel de contouren van een cirkel.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire